In november 2014 werd de eerste NOM Print & Doelgroep Monitor (NPDM) gepubliceerd. Daarin zijn NPM en DGM gekoppeld door middel van de zogenaamde ‘imputatie’; de NPM respondenten die geen DGM hebben ingevuld kregen deze gegevens ‘geïmputeerd’. Op deze manier krijgt de markt een bestand waarin van alle respondenten, dat wil zeggen zo’n 21.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder, de gegevens over mediagebruik en consumentengegevens zijn opgenomen. NPDM geeft de gebruikers veel meer mogelijkheden voor analyse dan in het verleden, voor kleinere titels en voor kleinere doelgroepen.
Vanaf 2011 zijn in de NPDM ook de variabelen over de leefstijlen opgenomen. Deze zijn gebaseerd op de NPO-leefstijlen model dat ook in andere mediabereiksonderzoeken wordt gebruikt. Dat betekent dat er voor deze leefstijlgroepen onder andere multimediagedrag in kaart gebracht kan worden.
Vanaf het najaar 2010 worden in NPM ook vragen gesteld over het lezen van dagbladen en tijdschriften op digitale platformen (computer/laptop, tablet, smartphone en e-reader). Dit wordt gevraagd op geaggregeerd niveau (niet per titel) met als doel om de penetratie van digitaal lezen te volgen.
Kijk op de site van NOM voor de laatste resultaten.