Het lijkt er op dat het Hilversumse Verify failliet is. Althans, dat blijkt uit het faillisementregister, waarin 26 juni 2007 als faillisementsdatum staat. Twee jaar geleden liep het al niet soepel en werd het bureau nieuw leven in geblazen door middel van een reorganisatie en een flinke sanering. Verify, dat vooral bekend werd met eyetrackonderzoek, is in 2005 overgenomen door door Renessence, de investeringsmaatschappij van Nina Brink en Eric Tolsma. Deze overname had destijds tot gevolg dat Hans Germeraard en Lucas Hulsebosch het bedrijf moesten verlaten.
In Nederland zijn naast Verify Intomart GfK en DiepbiZniZ actief op het gebied van eyetracking.
Ook onderzoeksbureau de Vos en Jansen uit Nijmegen biedt eyetracking aan.
Dank voor de aanvulling Ingrid.
Verify is inderdaad failliet. Zie ook het mailtje van de curator op mijn tumblr log
Jeetje John, sta je op de lijst bij de curator?
@peter,
Blijkbaar wel, maar ik neem aan dat ze in dit soort gevallen alle grote researchers en een aantal specialisten benaderen?
Kreeg de mail afgelopen vrijdag (29e), misschien ook omdat ik wel eens contact met ze heb gehad voor de levering van respondenten uit ons panel….Ben achteraf misschien wel blij dat ik daar geen heil in zag.
Gister hebben geinteresseerden een bod kunnen doen op de boedel van Verify. De twee hoogste bieders komen vervolgens aan tafel bij de curator. Na inzage van de verschillende stukken is het ons niet duidelijk geworden waarom Verify failliet is gegaan. De meest interessante activa is de database met data van 15 jaar testen en de software. In dat laatste is vooral Tobii Technology geinteresseerd. De eyetracking techniek die Verify toepaste is een verouderde techniek die op langere termijn niet in stand kan worden gehouden. Zeker wanneer de kenners inmiddels al afgevloeid zijn.
Er is bij lange na niet een eye-tracking techniek die kan tippen aan die van Verify. Het is juist de database en de daar aan gekoppelde stimuli, scripts, suites en test resultaten die het product uniek maken. Concurrerende producten gebruiken een storyboard met op zijn best een losse koppeling met een database.
Voorts is ook point data beschikbaar (zonder dat dit het ‘oog contact’ met de camera verbreekt) en zijn portrait georiënteerde testen mogelijk.
Overigens zijn basale website tracking testen al mogelijk. Interactieve testen zijn in ontwikkeling.
Als ex medewerker van Verify blijf ik graag op de hoogte wie de koper gaat worden. Heeft iemand een eyetracking specialist in een meetcentrum nodig? Reacties zijn welkom.Jacca
Jacca, jij kan dit bericht dus niet bevestigen? Ik heb inmiddels wel begrepen dat Intomart ‘aan tafel’ zit bij de curator . . .
Als deelnemer van diverse onderzoeken op het gebied van eyetracking, heb ik veel geleerd mbt. reclame uitingen, die doeltreffend werken. Verify bedankt !!!
Voor resultaten zie: http://www.649mediagroup.nl