Vanavond zijn in een bomvol (n=1.200) Concertgebouw de jaarlijkse AMMA’s uitgereikt. Dat zijn mediaprijzen die vanuit de MWG worden toegekend aan onder andere het mediabureau van het jaar, media-adverteerder van het jaar, beste mediastunt en beste media-innovatie. Allemaal prachtige prijzen en natuurlijk de felicitaties aan alle winnaars en genomineerden.
Belangrijker zijn de AMMA’s voor het beste mediaonderzoek. Daar zijn er zelfs twee van: één voor professionals en één voor studenten. Dit jaar viel bij de professionals de eer te beurt aan Universal Media, Microsoft Digital Advertising Solutions en Metrixlab voor hun gezamenlijk onderzoek ‘Effect van Umfeld op online uitingen’. De studentenprijs (die vind ik zelf altijd de leukste) ging dit jaar naar Renée Peeters (SWOCC). Haar onderzoek had als onderwerp ‘Extreme Brand Makeover’.
Beide winnaars van harte gefeliciteerd!
Er was een record aantal van 146 cases aangemeld voor deelname. Ten opzichte van vorig jaar is dit een stijging van meer dan 20%. De nominaties en winnaars voor de Beste mediastunt, Beste media-innovatie, Beste media/middelenstrategie, Beste monostrategie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury van de AMMA 2006 onder leiding van juryvoorzitter Albert Winninghoff. De hoofdjury koos deze uit de shortlists die per categorie door specialistenjury‘s waren samengesteld uit alle inzendingen. Bij de verkiezing voor Mediabureau van het jaar hebben ook de resultaten van een online onderzoek onder mediastrategen en het oordeel van een jury bestaande uit vakjournalisten een rol gespeeld.
De nominaties en winnaars voor de Hans du Chatinier prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een vakjury. De genomineerden en winnaar voor de YIM ““ Mediatalent van het jaar zijn door een jury gekozen tijdens een workshop waarin deelnemende mediatalenten een “˜real life‘ case moesten maken. De nominaties en winnaars voor de Exploitant van het jaar en Carl Lipp – mediavertegenwoordiger van het jaar, komen voort uit een online enquête.
Alle winnaars van de AMMA Awards 2006 staan hier nog even op een rijtje:
Beste media/middelenstrategie (2 prijzen):
Carat i.s.m. RTL Nederland Edet ““ Win een toilet Make Over
MindShare, OMO Buitenspeelbond
Beste monostrategie
OMD Nederland – Pink my Hyves
Beste mediastunt
BrandConnection en Hotels.nl – Lekker onder de wol met Hotels.nl
Beste media-innovatie
DDB Amsterdam – De gamecommercial van Centraal Beheer Achmea
Hans du Chatinier- prijs voor studenten
Renée Peeters – Extreme brand makeover
Hans du Chatinier- prijs voor professionals
Universal Media, Microsoft, Metrixlab – Effect van Umfeld op online uitingen
Carl Lipp – mediavertegenwoordiger van het jaar
Marlene Wickel ““ Jean Mineur Mediavision
YIM – mediatalent van het jaar
Desmond Hillebrand ““ Carat Interactive
Exploitant van het jaar
Q-Music
Mediabureau van het Jaar
M2Media & More
Media-adverteerder van het jaar
Unilever Nederland
Reacties