Peter Kloprogge (PointLogic) deed in zijn presentatie een oproep aan de mediabureaus om zich te positioneren in het veld van mediaplanning 2.0. Bij mediaplanning 2.0 is bereik niet meer van belang (dat was 1.0), maar gaat om de versterking van de boodschap die je over wilt brengen. Een belangrijk aspect daarbij is dat creatie en planning één worden, zo is de visie van Kloprogge. Er dient meer harmonie te komen in de hedendaagse planning en NOM’s Channel Planning is daarbij een handige tool. Logisch, PointLogic voerde dit onderzoek uit voor NOM, in samenwerking met Interview NSS (tegenwoordig Synovate).
Het verhaal van Peter Kloprogge werd voorafgegaan door een prachtige presentatie van Ronald van der Vorst (They), die ons alvast meenam in zijn aanstaande boek over nieuwsgierigheid. Er blijken vier verschillende soorten nieuwsgierigheid te bestaan en Van der Vorst liet ze allemaal zien met sprekende voorbeelden.
Op zich kan ik kort zijn over zijn presentatie, want in Adormatie 8 (deze week) staat op pagina 25 een zeer uitgebreid interview met Van der Vorst, waarin de verschillende elementen ook aan bod komen.
Nieuwsgierig?
Peter, dank voor de moeite die je hebt genomen alles uit te schrijven, informatief leesvoer voor als je er niet bij bent geweest!
Geen dank Phil, ‘k deed het met plezier. Was wel blij dat toen ik vrijdagmiddag in de auto zat. Al met al ruim 2.500 woorden weggetikt.