De gemiddelde kijktijd van televisie lag in 2015 op 3 uur en 10 minuten. Dat is een daling van bijna 5% ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat maakte SKO bekend, nadat het gisteren het jaar kon afsluiten inclusief de 6 dagen uitgesteld kijken. 2015 was een oneven jaar, dus zonder grote sportevenementen, maar dat is inmiddels niet meer de enige verklaring voor de daling. Er wordt volgens SKO ook steeds meer on demand en uitgesteld gekeken of naar andere content dan TV-content. Bovendien lekt er kijktijd naar andere devices die nog niet door SKO werden gerapporteerd in 2015. De Stichting KijkOnderzoek is op 1 januari 2016 gestart met het meten van het online kijken naar televisieprogramma’s. Het percentage uitgesteld kijken binnen 6 dagen na de uitzending steeg van 5,0% (2014) naar 6,1% van de totale kijktijd.
De top-25 meest bekeken programma’s in 2015 wordt aangevoerd door Boer Zoekt Vrouw van 15 maart 2015 met 4.634.000 kijkers. De meest bekeken sportuitzending is Voetbal EK Kwalificatiewedstrijd Turkije – Nederland van 6 september 2015 met 3.536.000 kijkers. Boer Zoekt Vrouw van 15 maart 2015 is ook het meest uitgesteld bekeken programma met 991.000 kijkers die uitgesteld keken binnen 6 dagen na uitzenddag. Het programma dat het meest uitgesteld is bekeken binnen 7-27 dagen na uitzenddag is Zwarte Tulp van 6 september 2015 met 170.000 kijkers die uitgesteld keken in deze periode.
Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep daalde in 2015 van 36,4% naar 34,1%. RTL Nederland stijgt van 28,7% naar 29,2% en SBS stijgt van 16,9% naar 18,4%. NPO 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (19,4%) als de avond (22,2%). De SKO Light zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 73,3% van de Nederlandse bevolking. Het marktaandeel van deze zendergroep is in 2015 uitgekomen op 3,8%.