Uit een onderzoek dat Doritos heeft laten uitvoeren blijkt dat Nederland massaal online aan het flirten is geslagen. Vooral de jongeren zijn er goed in. 84% van de jongeren die meededen aan het onderzoek flirt wel eens en 75% doet dat ook online. MSN is met 56% het meest populaire kanaal. Het overgrote deel van de jonge respondenten geeft aan met name voor de fun (88%) en de aandacht (40%) te flirten. Een kleiner deel flirt om uiteindelijk een relatie te vinden (17%). Het onderzoek werd gehouden onder ruim 1.500 respondenten waarvan ruim 30% in de leeftijd was van 18-24 jaar.
Enkele overige resultaten uit het Doritos Jongeren Flirtonderzoek:
– 59% van de jongeren gaf aan dat ze een relatie hebben, gezien het hoge percentage dat aangaf te flirten (84%) kun je aannemen dat ook jongeren mét een relatie massaal flirten.
– Flirten wordt door 77% van de jongeren niet als vreemdgaan gezien.
– Jongeren vinden online flirten makkelijker dan flirten “˜in het echt‘.
Doritos liet het onderzoek niet zomaar uitvoeren. Het lanceerde in maart een grootschalige promotie die inhaakt op online flirten en hield ter voorbereiding daarvan al een kleinschaliger onderzoek onder jongeren. Uit dat eerste onderzoek kwamen vergelijkbare resultaten, deze resultaten werden gebruikt om de actie beter in te vullen. Op doritos.nl kunnen jongeren in een gecontroleerde omgeving met elkaar flirten. Goed inzicht in het flirtgedrag en motieven van jongeren was essentieel om de promotie voor te bereiden zodat er een verantwoorde omgeving en actie ontstaat.
De Doritos-actie “˜Flirt & Scoor‘ loopt nog tot eind mei.