Via MKB-net: Binnen een jaar brengen Europese vrouwen meer tijd online door dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek (PDF) van de European Interactive Advertising Association (EIAA). In 2005 brachten mannen gemiddeld 11 uur per week online door en vrouwen 9 uur. De afgelopen drie jaar is het aandeel van vrouwelijke internetgebruikers echter met 63% gestegen, vergeleken met een stijging van 54% bij de mannen.
Internet is het snelst groeiende medium onder Europese vrouwen. De tijd die zij doorbrengen met televisie kijken is het afgelopen jaar met slechts 12% toegenomen en de tijd die ze besteden aan het lezen van tijdschriften met 4,5%.
Het internet daarentegen wordt steeds meer een vast onderdeel van de lifestyle van Europese vrouwen. Ze bloggen, besparen tijd door online te winkelen en communiceren via instant messaging. Vooral 16- tot 24-jarige vrouwen, jonge carrièremakers en vrouwen met kinderen dragen bij aan de groei. De online vrouwen die een loopbaan nastreven is sinds 2003 met 116% toegenomen. Vrouwen met kinderen gebruiken internet 14% meer dan gemiddeld.
Daar gaan we op 27 april maar eens aandacht aan besteden tijdens mijn presentatie op Vrouw en internet. Kijken of dat in Nederland ook zo is.