Met de uitgifte van de septemberdata heeft de Stichting Internetreclame (STIR) een volgende stap gezet naar de verfijning en verrijking van de data. Vanaf nu kunnen gebruikers van de data niet alleen hele sites of channels analyseren, maar ook gedeelten of pagina‘s van de site voor zover die apart gecodeerd zijn door de deelnemende exploitanten. Een voorbeeld hiervan is de homepage of een programmasite van een omroep. De STIR duidt dit nieuwe niveau aan als “˜webdirectory‘.
De verrijking van de data bestaat uit het eerste “˜doelgroeponderzoek‘, waarmee productgebruik en/of aanschafplannen gekoppeld kunnen worden aan de bereiksgegevens van de deelnemende sites. Hiervoor is een speciaal doelgroeponderzoek gehouden onder het STIR-panel dat vergelijkbaar is met het doelgroeponderzoek voor print.
In totaal bereikten alle door STIR gemeten sites in september ruim 87% van de internetters van 13 jaar of ouder en werden 3,1 miljard pagina‘s opgevraagd. Een maand eerder lag het bereik nog op 85%.