Hij is er weer, het onvolprezen boekje vol met mediafeiten. In de volksmond ook wel het Mediafeitenboekje genoemd. Sinds jaar en dag het mooie uithangbord van Carat. Maar hoe lang is dat eigenlijk, jaar en dag? Nou, om precies te zijn 18 jaar. De eerste uitgave stamt uit 1996 en kende destijds een oplage van 70 exemplaren. De 2013-versie telt inmiddels 2500 exemplaren. Dat zie je niet veel tegenwoordig, een printtitel met zulke groeicijfers. Mag ook wel, want er werken zo’n twintig medewerkers aan het boekje. De één wat meer dan de ander, maar toch. Doelgroep en gebruikers van het feitenboek zijn adverteerders, marketing- en communicatie-deskundigen *kuch*, MBO, HBO, Unversiteiten en vakopleidingen. En volgens Carat ook de concurrerende mediabureaus. En waarom is het dan zo sucesvol? Er staan oneindig veel feiten in over het medialandschap. Ja, logisch. Carat: “Die data is normaal gesproken alleen te verkrijgen door analyse op een groot aantal databanken en onderzoeken. En de visie krijg je normaal gesproken alleen van een mediabureau als Carat.”
Bestellen kan hier.