Zojuist maakte SKO de officiële kijkcijfers van televisie over 2011 bekend. Volgens de kijkstichting keek de Nederlander in 2011 gemiddeld 191 minuten (3 uur en 11 minuten) per dag televisie. Dat is dezelfde tijd als in 2010. De top 25 meest bekeken programma’s in 2011 wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 30 januari 2011 met 5.381.000 kijkers. De meest bekeken sportuitzending is de Voetbal uitzending van 28 mei: CL Barcelona Man United Finale met 3.416.000 kijkers. The Voice of Holland van 7 oktober 2011 voert de top 25 meest uitgesteld gekeken programma’s aan met 475.000 kijkers die uitgesteld keken. De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams) wordt aangevoerd door Oh Oh Tirol van 3 maart 2011 met 422.528 binnen een week opgevraagde streams.
Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep daalt van 37,6% naar 34,3%. RTL Nederland stijgt van 28,3% naar 30,2% en SBS daalt van 19,7% naar 19,3%.
Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (19,1%) als de avond (20,8%). Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending stijgt van 2,1% (2010) naar 2,9% van de totale kijktijd. De SKO digitaal zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 66,5% van de Nederlandse bevolking.
Tabellen en cijfers staan in het persbericht van SKO.