De nominaties voor de enige echte mediaonderzoeksprijs in Nederland, de Hans du Chatinier AMMA, zijn bekend. De prijs kent twee categorieen: professionals en studenten. Bij de eerste zijn genomineerd:
Sanoma Uitgevers: Familie Polder
SKO: Gastenfusie kijkonderzoek
STER en MarketResponse: Waardering werkt
Bij de studenten zijn eveneens drie nominaties te vinden:
Marijntje Stuurman (UVA): Merkrelaties
Dorine Smits (Universiteit van Maastricht): Mature Commercials
Judith Hordijk (Universal Media): Nettofractie als maat voor aandacht.
De prijzen worden samen met de andere AMMA’s op 27 april uitgereikt.
De Hans du Chatinier AMMA is een prijs voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. De award bestaat uit een prijs voor professionals en één voor studenten (studentenprijs). De inzendingen voor de Hans de Chatinier-award zijn onderzoeken op het gebied van commerciële communicatie, betaalde communicatie in welke vorm dan ook. Dus, onderzoek naar mediamiddelen, reclame, mediastrategie, mediaplanning en buying-activiteiten, maar ook onderzoek naar merkpersoonlijkheid en merkwaarden.
Doel van de prijs is het vakgebied van het marktonderzoek verder te stimuleren; kennis te vergroten, te verdiepen en te delen en theoretische kennis te vertalen naar praktische toepasbaarheid en effectiviteit van communicatie. Voor de Hans du Chatinier AMMA wordt ieder jaar een speciale onderzoeksjury samengesteld.