Het gaat blijkbaar zeer goed met Synovate. Net al het bericht over het onderzoek van Online en nu blijkt dat het voormalige Interview NSS voor Wegener het bereik van huis-aan-huisbladen gaat meten. Wegener huis aan huisMedia, zoals de uitgever van dé Weekkrant officieel heet, heeft hiertoe Synovate de opdracht verleend. Het is de vierde keer dat dit grootschalig bereiksonderzoek plaatsvindt. In het onderzoek wordt het bereik binnen de verschillende doelgroepen gemeten van de huis-aan-huisbladen, regionale- en landelijke dagbladen en gratis dagbladen. Ook worden kwalitatieve aspecten, zoals leesduur, kwaliteit van de redactie en advertenties en gebruikswaarde van het mediumtype huis-aan-huisbladen opgenomen in het onderzoek.
Sinds het laatste onderzoek in 2007 heeft Wegener Huis-aan-huisMedia nieuwe uitgaven geïntroduceerd in Friesland, Groningen, Limburg, Amsterdam en Amstelveen. Voor landelijke dekking wordt in gebieden zonder eigen uitgaven samengewerkt met o.a. Buijze Pers, Media Totaal Noord, Boom Regionale Uitgevers en Rodi Media. Het is dit jaar dan ook voor het eerst dat er sprake is van een landelijk dekkend huis-aan-huisbladenonderzoek. Synovate ondervraagt ruim 29.000 respondenten, in totaal zijn er bijna 700 titels opgenomen in het onderzoek. De vorige editie telde een steekproef van 23.720 personen en toen werd van 485 titels het bereik gemeten. Het nieuwe onderzoek is dus een maatje groter. Nu wordt ook landelijk gemeten. In 2007 beperkte het onderzoek zich tot de verspreidingsgebied van Wegener.