Vandaag is de vernieuwde website van STIR gelanceerd. Op zich geen schrikbarend nieuws. Belangrijker is het feit dat de eerste delen van het online jaarboek er ook op zijn gezet. Voorheen werd het jaarboek met de meest recente cijfers over internetconsumptie in een papieren versie gepubliceerd. STIR kiest er nu voor om het boek digitaal toegankelijk te maken, waarbij de content gratis ter beschikking wordt gesteld. De eerst twee delen van het jaarboek bestaan uit de Establishment Survey 2009 en de Internet Marktmonitor.
De Establishment Survey geeft inzicht in het gebruik van internet in z’n algemeenheid en consumptie van andere mediumtypen zoals TV, radio en print. STIR gebruikt dit onderzoek om Webmeterpanel te wegen op o.a. gebruik van internet.
De Marktmonitor is een panelonderzoek naar het surfgedrag van alle websites in plaats van STIR-aangesloten websites. Het jaarboek geeft een overzicht van de 100 grootste sites over 2009. Echter zonder bereikcijfers. Dit om verwarring met de Webmeter te voorkomen.
Binnenkort volgen nieuwe hoofdstukken van het jaarboek met daarin een jaaroverzicht van de Webmeter, de datafusie STIR/NOM en de streamingpilot die STIR en SKO recentelijk hebben gedaan.