Met de meest recente publikatie van het Continu LuisterOnderzoek (juni/juli 2008) kan nu ook het luisteren via internet per zender geanalyseerd worden. Het betreft geen extra luistergedrag, maar een kwalitatieve aanvulling op het bestaande luistergedrag. In het verleden konden de respondenten al aangeven waar ze hadden geluisterd (luisterplaats: o.a. thuis, in de auto/onderweg, op het werk/school). Nu kunnen de respondenten per luisterperiode ook aangeven of dit luisteren via internet heeft plaatsgevonden.
Op basis van luistertijd zien concludeert het Radio Adviesbureau (RAB) dat het luisteren naar de radio via internet zo‘n 3,5% van de totale luistertijd uitmaakt. Dit is het gemiddelde over alle zenders en alle ondervraagden. Bij de groep die aangeeft via internet naar de radio geluisterd te hebben, bedraagt dit percentage 9,2%. Deze groep behoort tot de relatief zware radioluisteraars. Gemiddeld luistert deze groep 3 uur en 38 minuten per dag naar de radio, waarvan gemiddeld 1 uur en 10 minuten per dag via internet naar de radio geluisterd wordt. Jongeren (10-19 jaar) en studerenden scoren beduidend hoger dan andere doelgroepen (zie bovenstaande grafiek).