De vooraankondiging stond al een ruime week op STIR.nl, maar vandaag had ik ‘m dan echt in m’n handen: het nieuwe STIR Internet Jaarboek 2007. Dikker dan vorig jaar (142 pagina’s) en met veel meer informatie. Vooral de gegevens uit de Establishment Survey komen uitgebreid aan bod. In de bijlagen van het boek zijn de belangrijkste gegevens uitgesplitst naar diverse doelgroepen. Daar was vorig jaar naar aanleiding van het eerste boek veel vraag naar.
Een preview van het boek kun je hier bekijken.
Het jaarboek geeft net als vorig jaar inzicht in de penetratie en het gebruik van internet in Nederland, de mediaconsumptie in uren per week en de meest gebruikte aansluitingen, browsers en zoekmachines. Maar ook de top 100 websites op basis van de Internet Marktmonitor, een analyse van de Webmetergegevens en een verslag van het lifestyle-onderzoek. Daarnaast vindt u een volledige beschrijving van de onderzoekmethodes die STIR toepast om al het materiaal te verzamelen.
Interessant! Maar bij welke kiosk kan ik het grandioze boekwerk bestellen, Peter? Is het alleen voor STIR leden? Zou er graag eens doorheen werken en er aandacht op mijn blog aan besteden.
Het boek is voor iedereen te bestellen op deze pagina.
Ik zag dat ook wat later inderdaad, thanks Peter 🙂 Volgende keer wat commercieler schrijven he!
Klopt. Soms ben ik te netjes en bescheiden . . .