Sanoma Uitgevers en TNT Post beginnen een pilot om lezers van tijdschriften samples op te laten vragen. De nieuwe dienst heet ‘Send Me Now’ en hiermee kunnen lezers via SMS direct een sample of informatie aanvragen. De pilot betreft voorlopig alleen Libelle en Viva.
Volgens de bedenkers werkt Send Me Now heel eenvoudig: je SMS’t naam, postcode en huisnummer, de Send Me Now-SMS komt binnen bij TNT Post en die verstuurt zo snel mogelijk de sample of folder. Hiermee speelt de dienst in op de trend dat de consument aan de knoppen zit en zelf bepaalt wat hij wel of niet wil ontvangen. Volgens TNT voldoet het aan de impulswensen ik zie het, ik wil het, ik regel het. Nu meteen!�
Send Me Now verhoogt impact en resultaat van een reclamecampagne, zo is de verwachting. De service kan worden ingezet bij printcampagnes, maar ook voor RTV en outdoor is het goed bruikbaar. Naast een onderscheidend contactmoment levert Send Me Now de adverteerder waardevolle response-informatie en doelgroepgegevens op. En, niet onbelangrijk: er kan heel gericht getarget worden bij het aanbieden van de samples.
Sanoma Uitgevers en TNT Post starten de pilot zoals gezegd in Libelle en Viva. Libelle is gekozen vanwege het enorme bereik bij vrouwen tussen 15 en 65 jaar. Viva heeft als doelgroep jonge, geëmancipeerde vrouwen van 20 tot 35 jaar.
Da’s toch een aardige samenwerking lijkt me. Ben wel heel erg benieuwd welke efficiency dit met zich meebrengt. De adverteerder hoeft zijn samples niet meer in bulk aan te leveren bij de uitgever en TNT krijgt er ondertussen een leuk klusje bij. Sanoma loopt weliswaar wel wat omzet mis, maar krijgt er als het goed is een tevreden adverteerder voor terug. Voor zover die al niet tevreden was bij Sanoma natuurlijk. Hopelijk binnenkort de eerste cases . . .
Reacties