Op de vroege vrijdagochtend kijkt iedereen nog een beetje lodderig uit z’n ogen en zijn ook nog niet alle stoelen gevuld. Jeroen de Bakker (TBWA\Neboko & TEQUILA\) trapt desondanks af met een 5 S-en model (search, socializing, snacking, shopping en storytelling). Daar waar Jeroen vorig jaar een brede scope had met de diverse mediumtypen die op een Idolskruk werden gezet, was het dit jaar online wat de klok sloeg. Het medialandschap van de toekomst verandert snel en de consument trekt de macht naar zich toe. Wat dat beteft geen nieuws. Erg sterk is de commercial die Jeroen laat zien. Dat is feitelijk de kern van zijn verhaal en die van Aaron Quirck (Carat): laat de consument het verhaal vertellen over jouw merk. Als je dat kan bereiken ben je een lovemark.
Aaron Quirck geeft de zaal een uitgebreide uitleg over de mediastrategie van Adidas en het perspectief van de eerder geschetste veranderingen in het landschap. De grootste campagne van Adidas ooit (impossible is nothing) rust op drie peilers: impact, explain en involve. Het zou te ver gaan om alle details hier te bespreken, maar Quirck demonstreert wel een zeer uitgekiende strategie en uitvoering van de campagne, met het WK Voetbal 2006 als belangrijkste momentum. Zeer fraai om dat allemaal eens voorbij te laten komen.