MOA- en AMMA-nominaties

Het is voorjaar, dus weer tijd voor de prijzenfestivals in ons vak. We gaan ze niet allemaal behandelen hier, maar vanuit de scope van dit blog mogen de MOA- en AMMA-nominaties niet ongenoemd blijven. Bij MOA, de associatie voor marktonderzoek, worden de awards jaarlijks uitgereikt aan Insights Professionals, Digital & Webanalisten en Marketing Research & Analytics Bureaus, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing insights en analytics. MOa richt zich volledig op het onderzoeksvak. Bij AMMA is dat anders. Daar wordt het mediavak in de breedste zin beloond met een award, variërend van media-exploitant van het jaar tot en met de beste engagementstrategie van het jaar. Ergens daartussenin zit de Hans du Chatinier AMMA, die bedoeld is voor het beste mediaonderzoek van het afgelopen jaar. In deze categorie zijn dit jaar twee genomineerden:

De eerste is Digital LIVE test. De afzenders van dit onderzoek noemen het “een innovatie en wereldprimeur in het meten van de impact van digitale campagnes.” De live-test is een product van GfK, een van de afzenders, en maakt het mogelijk om de impact van een online campagne op Brand KPI’s in de natuurlijke (live) online omgeving te pre-testen, zonder hiervoor een hele online campagne op te tuigen. GfK doet dit door alleen aan panelleden tijdens het surfen een specifieke uiting te tonen op een website. Achteraf wordt een enquete afgenomen en zo wordt de impact van de uiting vastgelegd. De andere afzenders van deze case zijn MediaCom, Greenhouse Group en ŠKODA.

De tweede AMMA-nominatie voor onderzoek is voor Mediabrands & Google AdVision Project, met als afzenders Mediabrands Marketing Sciences, UM, Initiative, Traffic4U en Google. ‘k Heb werkelijk geen idee wat het is. Zelfs Google kan het niet vinden. We gaan het zien!

Bij MOA zijn de genomineerden dit jaar:

Marketing Research & Analytics Bureaus:

  1. DVJ Insights te Utrecht
  2. Perspective te Amsterdam
  3. Neurensics te Amsterdam

Insights Professionals werkzaam in bureau:

  1. Theo van der Steen– Underlined
  2. Markus Leineweber – Perspective
  3. Jan Smelik – samhealth

Insights Professional werkzaam bij bedrijf:

  1. Barbara van Nieuwenhuijs – Roche
  2. Christiaan Buitenhuis – Interpolis
  3. Renske Dings – Liberty Global

Digital & Webanalist:

  1. Benjamin Dalmulder– RNW Media
  2. Marc Tollens – Air France/ KLM
  3. Timothy Dieduksman – ING

Young Talent:

  1. Monte Königs– Motivaction
  2. Judith ten Bokkel – Kantar TNS
  3. Sabine Croes- Perspective

Naast bedrijven en personen wordt ook een wetenschapsprijs uitgereikt. Hiervoor zijn een drietal artikelen genomineerd: In de categorie Wetenschapsprijs van het jaar 2017 zijn de volgende artikelen genomineerd, allen afkomstig uit het MOA Jaarboek:

  1. Christophe Lembregts/Mario Pandelaere:  ‘Wanneer is 24 maanden meer dan 2 jaar?’ Hoe consumenten beslissingen nemen op basis van numerieke productinformatie.
  2. Alec Minnema/Tammo Bijmolt/Sonja Gensler: Oorzaken en gevolgen van het terugsturen van online aankopen.
  3. Pascal van Hattum/Paulien Schieven: WhatsApp in marktonderzoek: ‘challenging the status quo’.

De MOA-uitreiking is op 7 juni aanstaande. AMMA is ietsje eerder op 24 mei.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *