Deze week zette Screenforce een artikel online over Smart TV en het onbekende schermgebruik. En juist deze week wonnen SKO en GfK een mooie prijs in Boedapest met hun presentatie ‘Solving the viewing puzzle’. In deze presentatie illustreren Nathalie Sonck (SKO) en Liesbeth Nekkers (GfK) de kijkerspuzzel aan de hand van de in Hongarije uitgevonden Rubik’s kubus. Internationale videodiensten zoals Netflix maken het meten van kijkgedrag op het televisiescherm complexer en vragen om een geïntegreerde aanpak. Ook toekomstige rapportages over kijkgedrag kunnen niet om andere videoplatforms heen die via mediacenters en Smart TV’s op het grote scherm worden bekeken. SKO en GfK presenteerden inzichten in dit zogenaamde ‘overige’ schermgebruik zoals het gegeven dat jongeren vaker videodiensten op het tweede scherm kijken. SKO en GfK wonnen de Tony Twyman Award op de ‘2016 International Television & Video conference’ voor de meest waardevolle bijdrage aan het verkrijgen van beter inzicht in televisie- en videokijkerspubliek. De presentatie hier te raadplegen.
Uiteraard een grote feli voor Nathalie en Liesbeth!!