Gelukkig heb ik kantoor aan huis zodat ik het hier een beetje in de gaten kan houden. Is dat nodig dan? Blijkbaar wel. Uit Brits onderzoek blijkt dat kinderen graag naar een leeg TV-scherm kijken en nu wijst Duits onderzoek uit dat vrouwen uit verveling gaan webwinkelen. En manlief maar op kantoor zitten. Gezellige boel in die moderne mediahuishoudens.
Adforesult schrijft hierover: “Bijna eenderde van de ondervraagde vrouwen zegt de virtuele etalages langs te gaan uit verveling of omdat ze niks anders te doen hebben. De helft van hen doet dat vanuit huis. Niet meer dan tien procent gebruikt er de lunchpauze op het werk voor.”
Boeken, kleding en meubels zijn het meest geliefd tijdens de winkelsessies. Vrouwen hebben een grotere angst om met een creditcard te betalen op internet. Slechts eenderde is hiertoe bereid. Bij de mannen ligt dat op 50%. Vrouwen zijn bang dat creditcardgegevens worden gestolen.
De gegevens komen uit het onderzoek E-Shopping-Trend 2006 van het Duitse bureau Novomind in samenwerking met wiwo.de en handelsblatt.com.
Visual is afkomstig van de www.dehangmat.nl