Op Emerce het bericht vandaag dat DMA Institute is gecertificeerd door het Engelse ABC. Dit Audit Bureau of Circulation, zeg maar onze vroegere HOI, maar dan de UK- en online versie, deelt stempels uit aan partijen die zich kunnen meten aan de ABC-standaarden. In het geval van DMA Institute ging het om het meten van de zichtbaarheid van online ads. ABC onderzocht naast DMA Institute nog vijf andere bureaus cq. methodes waaronder comScore. De resultaten staan in dit rapport. Er is gemeten aan de hand van de JICWEBS Viewability Product Principles. Dat is een set aan regels waar meetinstrumenten aan moeten voldoen om zichtbaarheid of visibility van ads te kunnen meten. De regels zijn opgesteld door publishers, technologiebedrijven en andere branche gerelateerde bedrijven. De testen zijn uitgevoerd in vier browsers (Chrome, IE, FF en Safari) onder zeven verschillende omstandigheden.
Alle zes geteste producten zijn geslaagd voor de proef van ABC. Maar ABC geeft wel aan dat de producten wel juist geconfigureerd moeten zijn. Anders kunnen er andere resultaten uitkomen. Dat is ook logisch natuurlijk. ABC: “The main takeaway from ABC’s recent testing is that, when configured correctly, all six products are capable of counting viewable impressions in accordance with the JICWEBS Principles for the scenarios tested.”
Marcel Vogels van DMA Institute voegt daar aan toe: ““We are proud to have been rewarded the globally recognised ABC Viewability Certification for DMA Institute’s proprietary technology, DigitalMAI™ Visibility across all tested categories including the large ad formats. With this important professional acknowledgement, DMAi’s Partners are assured integrity and transparency in DMAI’s delivery of media intelligence needs.”
Van harte natuurlijk!!