Vandaag maakte MWG bekend dat zij alsnog een AMMA toekent aan STER en Neurensics voor hun onderzoek Onderbewust Effectief. Dat had afgelopen woensdag tijdens de AMMA-avond moeten gebeuren, maar door een ‘fout in de verslaglegging’ ging de prijs aanvankelijk naar Sanoma, DVJ Insights en University of Applied Sciences voor hun inzending ‘A Brand POEM’. Beide cases waren als enige genomineerd in de onderzoekscategorie van AMMA en bovendien van vergelijkbare kwaliteit, aldus MWG. De overige winnaars van de AMMA 2014 zijn:
Media-adverteerder van het jaar
Coca-Cola (UM)
Mediabureau van het jaar
Mindshare
Exploitant van het jaar
Q-music
YIM Mediatalent van het jaar
Joris Garritsen (MediaCom)
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
Beste Mediastrategie
Desperados – AM (Heineken) – Starcom, Vice Media
Beste Interactieve Mediastrategie
Vuurwerk campagne 2013 (VeiligheidNL) – TBWA/Neboko
Beste Media-innovatie
Automated Trading Radio – The Media Exchange, Blue Mango
Beste Creatieve Gebruik van een Medium
Goedverhaal (Samsung) – Starcom, Leo Burnett