We nomineren wat af deze week. Eerder al de AMMA Awards en nu komt MOA met de nominaties voor de MOAwards. Deze awards worden uitgereikt aan onderzoekers en onderzoekbureaus, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marktonderzoek en marketing intelligence. De winnaars van de MOAwards 2014 worden op woensdag 11 juni a.s. bekend gemaakt, tijdens de feestelijke Awarduitreiking bij Beachclub Vooges in Zandvoort. Per categorie heeft een onafhankelijke jury de kandidaten op diverse criteria beoordeeld en zijn de genomineerden geselecteerd. Ook wordt er voor het eerst in de MOAwards geschiedenis de Oeuvre Award uitgereikt. Deze award zal worden uitgereikt aan een persoon of organisatie die over een langere periode indrukwekkende prestaties heeft geleverd voor het vakgebied. De naam van deze persoon of organisatie zal pas tijdens de MOAward uitreiking op 11 juni a.s. bekend worden gemaakt.
In de categorie Marktonderzoekbureau van het jaar 2014 zijn genomineerd:
1) MWM2 te Amsterdam
2) Blauw Research te Rotterdam
3) Validators te Amsterdam
In de categorie Bedrijfsonderzoeker van het jaar 2014 zijn genomineerd:
1) Willeke Brokking – Unilever
2) Yvonne Dorkhom – PLUS Retail
3) Hans Zijlstra – AirFrance KLM
In de categorie Bureauonderzoeker van het jaar 2014 zijn genomineerd:
1) Liesbeth Nekkers – GfK
2) Gaby Siera – Beautiful Lives
3) Ivo Langbroek – Blauw Research
In de categorie Wetenschapsprijs van het jaar 2014 zijn de volgende jaarboekartikelen genomineerd:
1) Gerrit van Bruggen – Erasmus Universiteit en Ralf van der Lans – HKUST Business School: ‘’Virale marketing: hoe campagnes zich online verspreiden’’
2) Max van der Heijden – Shop2market, Evert de Haan – Rijksuniversiteit Groningen en Tryntsje Hoving-Wesselius – Micompany: ‘’Een modelmatige aanpak om het effect van online adverteren op conversie te achterhalen’’
3) Bas Donkers – Erasmus Universiteit, Carlos Lourenço – Erasmus Universiteit, Daniel Goldstein – Microsoft Research en Benedict Dellaert – Erasmus Universiteit: ‘’ De Distribution Builder: een interactieve tool om consumenten te ondersteunen bij financiële investeringen en pensioenbeslissingen’’.