De netto bestedingen aan radioreclame zijn in 2013 met ruim 5 miljoen euro gestegen naar 226,8 miljoen eur0. Dit is een groei van 2,3% ten opzichte van 2012. De stijging van de bestedingen is goed nieuws voor de branche. In 2012 was er nog sprake van een fikse daling (-6,5%) en in 2011 kwam de groei van 1% niet boven de inflatie uit. De non-spot bestedingen halen in 2013 een all time high van 13,3 miljoen euro. Dat is een groei van 7% ten opzichte van vorig jaar. De cijfers zijn zojuist gepubliceerd door het Radio Advies Bureau (RAB). De retailbranche heeft op basis van bruto bestedingen het meest besteed op radio en de nummer één positie van de transportbranche overgenomen. Deze staat nu op 2 gevolgd door financiële dienstverleners. Qua bestedingsaandeel gaan de branches transport en financiële dienstverlening wel aan de leiding, zij besteden bijna 25% van hun budget aan radioreclame. Het bestedingsaandeel van de retailbranche is met 11% vergelijkbaar met het gemiddelde van de markt.
Hoewel de retailbranche in totaal het meest besteedt op radio, wordt de top 5 van radioadverteerders gedomineerd door maar liefst vier merken uit de automotive-branche. Renault/Nissan staat op 1, gevolgd door Pon. General Motors staat op de vierde plaats en Peugeot op vijf. KPN, jarenlang aanvoerder van de radioadverteerderslijst, staat nu op nummer drie. Het jaar 2013 telde 1.672 radioadverteerders, waarvan 631 nieuwe adverteerders.