Uit verschillende metingen van onderzoeksbureau Verify uit 2002 en 2003 blijkt dat advertenties die inhaken op de actualiteit meer aandacht genereren dan themacampagnes en “˜normale‘ aanbiedingsadvertenties. Zij weten over het algemeen zelfs meer aandacht te trekken en gedurende langere tijd vast te houden dan 95% van de “˜normale‘ advertenties.
Het is jammer dat niet alle inhakers er in slagen om de link tussen de boodschap en het merk duidelijk te maken. Het is natuurlijk niet alleen zaak om de aandacht van het publiek middels een originele invalshoek te trekken en vast te houden, maar ook om de boodschap en de link naar het merk duidelijk te maken. Een verschil van 40% in boodschapbereik staat ““ in absolute aantallen ““ voor heel veel lezers. Vaak is met een eenvoudige ingreep de communicatiekracht van een advertentie met tientallen procenten te verhogen. Des te meer reden om hier bij toekomstige inhaakadvertenties rekening mee te houden en een pretest bij Verify in te plannen. Het is namelijk wel een perfecte gelegenheid om op een originele manier met het publiek te communiceren!
Klik hier voor de (beknopte) rapportage.