De bestedingen aan radioreclame laten volgens de laatste cijfers van RAB een neiging naar herstel zien. De omzet staat weliswaar al vijf kwartalen in de min ten opzichte van het vergelijkbare kwartaal een jaar eerder, maar die min wordt wel steeds kleiner. Q1 van 2013 daalde nog met 4%, Q2 liet een daling van slechts 2% zien. De eerste twee kwartalen van 2013 waren samen goed voor bijna 105 miljoen euro. Dat is een daling van 2,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De cijfers voor TV zijn helaas nog niet bekend, want dan hadden we onderstaande grafiek mooi kunnen afmaken. Nog even wachten dus.
Bestedingen aan radio en TV in % t.o.v. voorgaand jaar
Bron: RAB/SPOT
Naast de bestedingen houdt RAB ook het aantal adverteerders bij. Dat aantal is met 9% gestegen naar 1.023. Meer adverteerders enĀ minder omzet betekent automatisch lagere investeringen per adverteerder. Da’s geen onlogische ontwikkeling in deze tijd.