Op 16 november a.s. viert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciele Communicatie (SWOCC) haar tienjarig bestaan. Onder de titel Merk(Meta)Morfose organiseert de Stichting een speciale Wetenschap-Praktijk Ontmoeting met – zoals SWOCC het zelf noemt – een feestelijke strik.
Het belooft een leerzame en inspirerende bijeenkomst te worden. Overdag staat de toekomst van het merk en haar communicatie in de spotlight. Hoe is de functie van het merk in de afgelopen tien jaar veranderd en welke rol speelt het voortdurend veranderde medialandschap hierbij? Hoe gaat de consument tegenwoordig met merken en reclame om? En hoe kunnen we reclame-effectiviteit in de toekomst nog beter meten? Vooraanstaande en interessante sprekers geven hun visie over het verleden, heden en toekomst van merk en communicatie.
Om 14:00 uur begint het programma in de Koningszaal in Artis met o.a.:
Justien Marseille, bekend trendwatcher, oprichter en directeur van de Future Institute. Zij zal de sprekers aankondigen en de middag kleuren met interessante en grappige trends.
Tim Ambler, Senior Fellow bij de Londen Business School. Vanuit een economisch perspectief bespreekt hij hoe de werking van reclame is veranderd en welke consequenties dit heeft voor de sterkte van het merk.
Robert Heath, research en teaching associate aan de University of Bath en beroemd door zijn Low-Attention Processing Model, bespreekt vervolgens de veranderingen in reclamewerking vanuit een consumenten perspectief. Hoe bewust gaan consumenten nog met reclame om?
Michiel Frackers, bekend Nederlands internetondernemer en oprichter van Planet Internet, gaat in op het veranderende medialandschap en de invloed hiervan op de functie van het merk en reclame. Welke nieuwe technologische toepassingen staan ons te wachten? En wat betekent dit voor de marketeer?
De inhoudelijke middag wordt sierlijk afgesloten met de toekomstbelofte van SWOCC. SWOCC oprichter en merkgoeroe Giep Franzen en SWOCC directeur Edith Smit geven hun visie over de toekomst van het merk en laten u bovendien zien hoe SWOCC hier op in gaat spelen.
Aanmelden kan hier.