Via Adformatie het bericht dat Verify in de financiële problemen zit. Het onderzoeksbureau dat furore maakte met eye-trackingonderzoek is onlangs nog overgenomen door door Renessence, de investeringsmaatschappij van Nina Brink en Eric Tolsma. Deze overname had wel tot gevolg dat Hans Germeraard en Lucas Hulsebosch het bedrijf verlieten, maar tegelijkertijd had het wel een grote order van de RvD op zak plus nog een uitgebreide portefeuille aan opdrachten van grote adverteerders.
Bij eye-tracking worden de bewegingen van het oog gevolgd om er achter te komen waar men wel en niet naar kijkt, zoals bijvoorbeeld in deze advertentie van Nintendo.
Nagekomen bericht op Adformatie: “Het onderzoeksbureau Verify, dat surséance van betaling had aangevraagd, heeft een herstructurering en sanering van de Verify International Holding Groep afgerond. Alle activiteiten worden met ingang van vandaag uitgevoerd door Verify B.V. Het bedrijf pretest reclamecampagnes door middel van oogmetingen.”
zie ook het volledige persbericht: https://mediaonderzoek.nl/comments.php?id=278_0_1_0_C