Het Buitenreclame-onderzoek wint AMMA

amma_2012

Gisteravond zijn in de Arena de jaarlijkse AMMA’s uitgereikt aan een groot aantal prijswinnaars. Iedereen natuurlijk van harte gefeliciteerd. In het bijzonder Adfactor, het netwerk waar Mediaonderzoek.nl de commerciële belangen heeft ondergebracht en natuurlijk Het Buitenreclame-onderzoek. Dit mega-onderzoek is in de prijzen gevallen door de vernieuwing die het in zich heeft.  Vooral de Visibility Adjusted Contact (VAC) als nieuwe maat voor reclamebereik, scoorde aanzienlijk bij de speciale jury voor de Hans du Chatinier AMMA. De vernieuwing in combinatie met de zeer uitgebreide set aan onderzochte formaten levert volgens de jury een fraaie database met allerhande bereiksgegevens. De jury roemde ook de gedegenheid, de compleetheid en de mogelijkheid om het onderzoek continu te actualiseren. Alle lof dus voor het nieuwste bereiksonderzoek in medialand, dat het won van de andere genomineerde. Dat was een inzending van Sanoma Media met als titel ‘Het gevoel van de consument‘.

Naast de professionele AMMA voor mediaonderzoek was er ook een studentenprijs. Die ging dit jaar naar de enige genomineerde inzending. De jury noemde deze inzending innovatief, met een mooi design en zelfkritisch vermogen en een opmaat voor de praktijk van morgen.  Het betreft de case Location Based Advertising in een supermarktsetting van Arief Ernst Hühn. Een experimenteel onderzoek dat vooral gewaardeerd is door de toekomstgerichtheid van het onderwerp.

Alle andere nominaties en prijswinnaars van de AMMA’s 2012 staan hieronder gemeld:

Mediabureau van het jaar
Winnaar: Universal Media
Nominatie: Mediacom

Beste Media- en Middelenstrategie
Winnaar: Vodafone The Voice Of Holland – OMD
Nominatie: Renault Nuchtere logica – OMD
Nominatie: .Microsoft Every Cloud has a silver lining – Universal Media

Beste Single Mediastrategie
Winnaar: Glenfiddich Challenge 2011 – Discovery Networks Benelux
Nominatie: Plan Nederland Love for sale – Be Viacom
Nominatie: Stop Aids Now Suitcase campagne – De Media Maatschap

Beste Interactieve Mediastrategie
Winnaar: Axe Heaven on Earth – Mindshare, Media Republic
Nominatie: Vodafone Thuiscoach app TVOH – OMD, Talpa, RTL Nederland
Nominatie: Chocomel Het kloppend hart van een love brand – Mec
Nominatie: Volkswagen Passat Nogal vol van zichzelf – MediaCom, Achtung!

Beste Mediastunt
Winnaar: Triodos Tickertape – ZenithOptimedia
Nominatie: Hema Mega Push-up BH – Doom&Dickson
Nominatie: KLM Tile en Inspire – DDB / Tribal DDB

Beste Media Innovatie
Winnaar: Digital Media Auditing – Hottraffic
Nominatie: Thuiscoach app TVOH – Vodafone, OMD, Talpa, RTL Nederland

Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Volkswagen
Nominatie: KLM
Nominatie: Vodafone

YIM Mediatalent van het jaar
Winnaar: Jos Eggink – MPG Nederland
Nominatie: Joël de Baat – Universal Media
Nominatie: Carola Versluijs – Initiative
Nominatie: Evert Eijffinger – Mec

Exploitant van het jaar
Winnaar: Adfactor
Nominatie: Discovery Networks Benelux
Nominatie: Q-music

Carl Lipp-prijs
Winnaar: Marco Gijsen – Discovery Networks Benelux
Nominatie: Jacco Hornes – Sky Radio
Nominatie: Martijn Regtvoort – de Persgroep

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>