De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft met de aankoop van Hyves een flinke versteviging aangebracht in de online bereikspositie. Haalde de Telegraaf-sites* in september een bereik van iets meer dan 40%, door de toevoeging van Hyves komt TMG uit op 63%. Hyves realiseerde in september een bereik van bijna 53%. De versterking van de bereikspositie vindt vooral plaats in de jongerendoelgroep 13-19. Daar is het bereik voor de TMG meer dan verdubbeld.
Als je kijkt naar het aantal bezoeken dan is de propositie van TMG in de jongerendoelgroep verzesvoudigd. TMG had in september krap 6 miljoen visits in de groep 13-19 jaar, maar met Hyves in haar gelederen groeit dit aantal naar bijna 38 miljoen in de maand september. Bij de 50-plussers is sprake van een verdubbeling van 22 miljoen naar bijna 44 miljoen.
In termen van aantallen bezoeken is TMG nu de grootste partij van alle binnen STIR gemeten domeinen. Het wordt wel op de voet gevolgd door Sanoma, dat in september 242 miljoen visits realiseerde. Dat zijn er 25 miljoen minder dan de gezamenlijke TMG-sites. Daar staat tegenover dat Sanoma qua bereik wel de koppositie claimt. Het haalde 65,4% bereik in de doelgroep 13+. TMG realiseerde zoals gezegd 63,3%.
De top 10 STIR-domeinen op basis van september 2010 staat hieronder, waar TMG en Hyves zijn samengevoegd.
____________________
*TMG-sites zijn inclusief de sites van SBS, Skyradio en Newsmedia