Reclameweek meldt vandaag dat online videocommercials een toegevoegde waarde hebben naast de inzet van een reguliere televisiecampagne. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een onderzoek van STER, Microsoft Advertising en Mindshare. Dit onderzoek is uitgevoerd door Metrixlab en wordt in de loop van het jaar afgerond. Het onderzoek kijkt naar gebruik en houding ten opzichte van online video en de effectiviteit van online videocommercials. Het effect dat tot nu toe in kaart is gebracht hangt sterk af van de contactfrequentie én de waardering voor de commercial. De belangrijkste voorlopige conclusies zijn dat online video in staat is om bepaalde merkindicatoren te beïnvloeden, tenminste als de uiting meerdere keren gezien is en positief wordt beoordeeld. Daarnaast lijkt het additionele effect van de online video naast televisie het grootst bij de groep “˜lichte televisiekijkers‘, de mensen die relatief weinig televisie kijken. Vaak zijn dit de zware internetgebruikers.
Kan idd wel kloppen kijk deze video maar eens
http://www.youtube.com/watch?v=LfaSqjcA_Lk