Soms kan onderzoek zo simpel zijn. Geen ingewikkelde projecten, steekproeven, panels of wat dan ook. Gewoon een simpel gegeven, wat veel in zich heeft. Wist u dat de verkoop van boterhamzakjes in de lift zit? En dat met wel bijna 10%. Oorzaak: we smeren ons brood weer zelf voor de lunch en laten het pistoletje parmaham voor wat het is. Tis crisis hè. De gegevens zijn afkomstig van Nielsen, dat de effecten van de recessie op onze dagelijkse boodschappen in kaart bracht.
Nou ja, “we laten het pistoletje parmaham voor wat het is”… Genoeg bedrijven die als eerste de “secundaire lunchvoorwaarden” hebben teruggesnoeid. Het is dus niet per sé zo dat de werknemer uit eigen beweging beslist heeft zijn eigen bammetjes te smeren. Desalniettemin een teken aan de wand natuurlijk.
Koop een broodtrommel: beter voor het milieu én voor je portemonnee!
En je maakt er ook niet zoveel werk van met mayonaise, kroketten en een slaatje. Dus het is ook nog eens goed voor de lijn. En dat gesjouw met die zakjes natuurlijk, scheelt ook.
@Liesje broodtrommel moet je wel afwassen hè . . .