De Media Expo 2007 zit er weer op en net als vorig jaar zal er tevredenheid heersen bij de organisatie. Het laagdrempelige evenement begint zo langzamerhand uit te groeien tot een bonte verzamelplaats van nieuwe en oude media.
De ‘kraampjesbeurs’ is vanaf nu verleden tijd. Er werd dit jaar uitgepakt in een nog grotere en vooral hogere hal waarin de nieuwe en oude media-exploitanten schouder-aan-schouder hun koopwaar etaleerden. De exploitantenstands werden moeiteloos gemixt met onderzoeksbureaus, softwarehuizen, brancheverenigingen en allerlei andere aanpalende instanties. Prima stek voor een ieder die ’s even wil bijkletsen of bijgekletst wil worden over de stand van zaken in medialand. Op naar Media Expo 2008.
Peter,
Ik was er voor de eerste keer. Vond het goed om langs te lopen. Veel kado’s en vooral veel dode bomen van de tijdschriftenvrienden. Ik zag vooral print en outdoor. Geen radio en TV en weinig online exploitanten.
lol, dode bomen. Je komt teveel op Geenstijl (net als ik trouwens . . .) Van online zag ik toch een paar partijen voorbijkomen als Marktplaats, E-buddy, Zoomin, Acquire Online, Online Publisher, Tibaco en Microsoft plus de online extensies van de ‘dode bomen’. RTV inderdaad grote afwezigen. Oké, Radio Digitaal dan.
Zylom was er ook. Maar miste wat grotere namen: Google, Hyves, Ilse Media Groep en geen enkele blog of 2.0 site.
Zylom ook inderdaad. Eens voor wat betreft de (afwezige) namen die je noemt.
Moet eerlijk zeggen dat het bezoek zich een leek te beperken tot de medewerkers van publishers die bij elkaar aan t kijken waren hoe de competitie er bij stond. Mediabureau’s en adverteerders waren enkel op de borrel te vinden. Had dan alleen een borrel georganiseerd.
Zeker op de Media Expo verwacht ik veel meer bureau’s aan te treffen. Ik vrees dat veel bureau’s hun planners, directors etc. op kantoor hebben gelaten. Vond het een tegenvallende dag daardoor.
De gadgets worden wel beter. Duidelijk meer concurrentie en budget in 2007.
De Mediawerkgroep is uiteraard een stuk positiever. Komt net een persbericht binnen met de volgende inhoud:
De MWG kan terugkijken op een zeer geslaagde MEDIA EXPO. Niet alleen waren er gisteren meer exposanten, ook het bezoekersaantal oversteeg dat van vorig jaar ruim! Meer dan 2250 media- en communicatiemensen brachten van 12.00 tot 20.00 uur een bezoek aan de Zuidhal in de RAI in Amsterdam.
Rond de tachtig exposanten uit de traditionele en nieuwe media, media- en onderzoeksbureaus trokken maar liefst 500 meer bezoekers dan vorig jaar die zich allemaal konden vergapen aan de nieuwste ontwikkelingen en innovaties op het gebied van media en communicatie in de breedste zin van het woord.
Positieve geluiden
Er waren vooral veel positieve reacties op de ruimere opzet en de vaak geweldige aankleding van de stands. De exposanten, die de volle breedte van het Nederlandse medialandschap vertegenwoordigden, hebben boven verwachting hun best gedaan om op te vallen. Niet alleen door de nodige ludieke acties en give-aways, maar ook door het presenteren van nieuwe mediamogelijkheden en -activiteiten die zij te bieden hebben. Daarnaast blijft de MEDIA EXPO bij uitstek een plek om zakelijk bij te praten met oude en nieuwe contacten. En natuurlijk te ontspannen met een hapje en een drankje.
Toekomst
Er is veel gedaan met de ervaring van de Mediamarkten van vorige jaren en de eerste MEDIA EXPO in 2006, wat de organisatie ten goede kwam. Qua inhoud is er ook hoger ingestoken. Kijk bijvoorbeeld naar de diversiteit aan exposanten. Maar ook de toegevoegde lezingenzaal waar Sanoma en het NUV sessies gaven. De MWG heeft aangegeven deze tendens door te willen zetten door in 2008 nog meer kwaliteit en inhoud in de beurs te brengen. Bovendien zijn zij het komende jaar zeker van plan uit te bouwen wat betreft oppervlakte.
De MWG is een vereniging van en voor mensen die werkzaam zijn in de commerciële communicatie. Haar inmiddels omvangrijke ledenbestand (bijna 1900) bestaat uit mensen met de meest uiteenlopende functies in de wereld van de (nieuwe) media. Het doel van MWG is informeren, kennis verbreden en verdiepen en een sociaal platform bieden via diverse bijeenkomsten en publicaties waarbij steeds actuele onderwerpen uit de mediabranche aan de orde komen.
Laat de spindoctors maar schrijven. Eens met de opmerking van Thomas. Ik was samen met een “adverteerder” en die werd bijkans opgejaagd omdat ze er zo weinig waren.
Ik blijf die witte vierkante stands lelijk vinden, maar ben het eens met het persbericht over giveaways, alhoewel dat vooral alchohol bleek te zijn. Mooier dan de giveaways waren de giveawayers. In de dames (en 1 mannelijke cupido) was zeer goed geïnvesteerd. Dit evenement gaat zeker groter worden volgend jaar. Nu de mediabureau’s en de adverteerders nog overtuigen…
Ik ben het zeker eens met Thomas en Gijsbregt; weinig planners en ander mediabureau people. Uiteraard werd dit gedeeltelijk gecompenseerd door het vele aantal mooie vrouwen, maar hopelijk volgend jaar toch een betere verdeling in de bezoekers.
Hier nog twee videos gevonden over de Media Expo 2007.
Hi,
Voor ons was dit de eerste keer dat we aan de Media Expo mee deden, en jammer dat jullie onze stand over het hoofd hebben gezien.
Wij brengen een nieuw, innovatief en gepatenteerd concept op de markt. PTITO levert in 1 zin: “de mogelijkheid om iemand een beluitnodiging te sturen , waarmee de gebelde ““ op kosten van diegene die uitnodigt kan terugbellen wanneer het hem of haar uitkomt of wanneer het nodig is”.
De beluitnodiging kan zowel met tekst als met beeld ondersteund worden en werkt met alle gegevensdragers zoals SMS, Wappush, MMS en E-mail. Via een stand-alone webomgeving of geïntegreerd in de eigen CRM omgeving kunnen de beluitnodigingen verstuurd en gemonitord worden. PTITO is dé nieuwe standaard voor Telecom Direct Marketing.
Als je op deze link klikt krijg je een korte video die het nog wat breder uitlegt http://www.tv4b.com/index.php?page=watch&f_videoid=507 en op onze website is uiteraard alle informatie te vinden: http://www.ptito.com
Of kom langs bij ons in Rotterdam ““ deur staat open / koffie staat klaar. Hoor graag van jullie (en van anderen die interesse hebben”¦): jverspaget@ptito.com
Groet,
Jos